maandag 10 februari 2014

Musical 6: Dans auditie

hey,

Dit bericht is een beetje laat, aangezien ik vrijdag mijn dans auditie had.
Ik had best wel zin in de auditie omdat ik dans sowieso super leuk vind, maar ik was ook wel een beetje zenuwachtig omdat er toch wel een bepaalde druk op je ligt.

We begonnen met een warming up waarin we een korte en redelijk simpele combinatie aangeleerd kregen en dat was dus niet zo moeilijk, maar wel slopend! Vervolgens deden we een aantal oefeningen over de diagonaal, waaronder ook lopen... Ja het klinkt misschien vreemd, maar je houding is heel belangrijk bij dans en door zo te lopen ga je er toch even meer over nadenken of je wel recht loopt en niet te stijfjes.
Voor de rol van het vliegende tapijtje moet je een radslag e.d. kunnen (of aanleg hebben om het te kunnen leren...;) ), dus de mensen die het konden of wilde proberen gingen dat doen. Ik heb het ook geprobeerd, maar ik geloof dat het 10 keer niks was haha, hoewel mijn vriendinnen zeiden van niet...

Ook moesten we een sprong maken vanuit de diagonaal: Neem een aanloopje, kom met je linkerbeen voor uit en maak een sprong in de lucht met je benen uit elkaar, landt weer met je linkerbeen achter. Nou dit klinkt simpel dacht ik, mooi niet dus! Ik faalde hard en probeerde het nog eens...

De vorige week hadden we een moderne Arabische dans geleerd die we nu nog een keer presenteerde.  
Tenslotte leerde we nog een combinatie op het lied van de geest, dat was echt super leuk maar het ging ook wel erg snel. Uiteindelijk moest je die dans in groepjes van 4 laten zien.

Ik vond dat de auditie best goed is gegaan, en ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Het voelde niet echt als een auditie maar meer als gewoon leuk dansen met wat beoordelende toeschouwers haha!

Deze week ga ik me goed voorbereiden voor de volgende auditie; Zang en spel!

tot de volgende keer!
x eliza  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

laat een comment achter: