zaterdag 24 mei 2014

The Twilight Tag



Hi!
Deze keer doe ik de Twilight tag! Ik ben ontzettend fan van 'The Hungergames' en nog meer van 'Divergent', maar Twilight is echt de aller aller beste. Als je de boeken niet hebt gelezen, of de films niet hebt gezien, zal ik je ze zeker aanraden, want ze zijn geweldig!
Het verhaal gaat over Bella die bij haar vader in Forks gaat wonen. Hier ontmoet ze de romantische en mysterieuze Edward. Bella wordt verliefd op hem en probeert zijn geheim te achterhalen, want met zijn koude huid en onmenselijke kracht, moet hij 'iets' zijn. In dit klopt, Edward is een vampier.

Het klinkt heel dramatisch, en een extreem meidenboek, maar het is echt waanzinnig goed geschreven, en er zit veel meer in dan alleen liefde, vooral in de films ook. Ga gewoon kijken/lezen en je merkt het vanzelf :) Nou goed, genoeg gepraat, de tag:

1. Welk boek van de serie is je favoriet?
Ik kan haast niet kiezen, ze zijn allemaal geweldig! Maar ik denk dat ik deel 1 (twilight) of deel 5 (breaking dawn part 2) het beste vind. Deel 1 omdat dit gewoon het begin is van een heel mooi verhaal, en deel 5 omdat ze dan eindelijk ook een vampier word :)

2. Hoe lang heb je erover gedaan om de boeken uit te lezen?
Ik weet niet meer precies hoelang, maar ik heb laatst twilight weer gelezen en die had ik in 2 dagen uit :)

3. Hoe wist je van de boeken?
Ik geloof door een meisje dat in mijn klas zat, zij was er helemaal fan van, maar we waren toen 11 dus het trok me niet zo. Zij had al een oudere zus enzo dus ja. Pas toen ik 13 was ben ik ze gaan lezen, en sinds dien ben ik twihard forever. Ik heb de boeken ook in het Engels gelezen :)

4. Wat is jouw droom einde van de serie?
Om eerlijk te zijn, geen een. Ik zou het liefste willen dat er elke keer weer delen bij werden geschreven, een soort principe als donald duck ofzo, met verschillende schrijvers. En dan zou het gaan over het leven van

5. Wie is je favoriete vampier?
Alice denk ik. Ze is ontzettend lief, en vrolijk, en is ook erg slim en ze heeft de leukste gave ;)

6. Wie is je favoriete weerwolf?
Uh?! Jacob natuurlijk...

7. Wat is je favoriete twilight quote?
"And so, the lion felt in love with the lamb. What a stupid lamb. What a sick masochistic lion." <3

8. Wat is je favoriete Bella-Edward moment?
Het moment dat Edward Bella redt van de auto van Tyler, in twilight.

9. Wat is je favoriete Bella-Jacob moment?
Het is niet het leukste moment, maar wel een van de mooiste; het moment dat Renesmee net is geboren, en dat Bella 'dood' lijkt te zijn. Jacob's reactie is gewoon... Ja ik weet niet, gevoelig?

10. Wat is je favoriete boek cover?
Er zijn natuurlijk een aantal drukken gemaakt, maar als we uitgaan van de versie met 'de appel' vind ik deel 1 het mooiste. Het is 'het' plaatje van twilight geworden, en veel mensen snappen het niet. Alle voorkanten uit die druk, laten een bepaald moment zien uit dat deel. Die momenten zijn heel gedetailleerd, maar in grote lijnen heel belangrijk voor het verhaal. Zo is de appel in de handen, een afbeelding van het moment dat de appel valt in de kantine, en dat Edward hem in een ondenkbare snelheid vangt. Door onder andere dit moment begint Bella zijn geheim te achterhalen.

Zo, dat was de Twilight tag! Ik hoop dat het leuk was om te lezen!
X Eliza

1 opmerking:

  1. Vraag 4: Er is iets fout gegaan, er moest natuurlijk achter staan: Renesmee en Jacob, maar ook nog over de andere Cullens en Charlie.

    BeantwoordenVerwijderen

laat een comment achter: