zaterdag 21 november 2015

Musical 14: Kruistocht in Spijkerbroek!

Haai! 

Wees niet bang, ik leef nog! Mijn blog ook, al was ik die misschien een kleeeein beetje vergeten...
Maar goed, dat doet er niet toe, ik post vandaag weer een bericht, en Joost mag weten wanneer de volgende komt :) .

Al luisterend naar 'Soldaat van Oranje' muziek, wil ik jullie graag inlichten over de musical die ik zelf speel; Kruistocht in Spijlerbroek!

Voor hen die het verhaal niet kennen even een korte samenvatting:
De vijftienjarige Dolf belandt via de tijdmachine van zijn moeder, in de middeleeuwen. Daar komt hij midden in een kinderkruistocht terecht. Bij achtduizenden kinderen die op weg zijn naar de heilige stad Jeruzalem, vallen veel doden en zieken. Met Dolf's kennis uit de moderne tijd weet hij vele kinderen te redden, en bedenkt hij vernieuwende oplossingen voor problemen. Zijn moeder doet er ondertussen alles aan om haar zoon weet bij haar terug te krijgen, en. Dolf mist haar ook erg. Uiteindelijk lukt het om weer terug te keren naar 2015, maar als je wilt weten hoe het afloopt met de kinderen in de kruistocht, zul je toch echt moeten komen kijken naar onze voorstelling! 

Morgen (zondag 22 november 2015) spelen wij nog één keer deze prachtige voorstelling! Dit is dus echt voorgoed de allerlaatste kans om dit spektakel bij te kunnen wonen. 

Mijn rol in dit hele gebeuren is die van Barbara, de heilige leidster van de kruistocht, misschien beter bekend als Nicolaas uit de film. 

Ik vind het best wel een moeilijke rol om te spelen, omdat ik me niet zo goed kan inleven in de vroomheid van Barbara. Wat ik wel heel leuk vind om te spelen, zijn de wat pittigere momenten, bijvoorbeeld wanneer ze schreeuwt dat ZIJ een afgezant van God is, en niet iemand anders. 
Ik had deze rol niet bij mij verwacht, maar ben er uiteindelijk toch best wel blij mee, omdat het weer iets heel anders is, en dat is ook heel leuk. 

Het stuk zelf zag ik eerst ook niet echt zitten, omdat het best wel zwaar is, en dat past niet zo goed bij onze groep. 
Er waren sowieso veel veranderingen in de groep, wat het extra moeilijk maakte.
Ondanks dat, ben ik ontzettend trots op wat we hebben neergezet met zijn alle, dat bewijst maar weer hoe sterk onze groep is, en dat we van alles iets moois kunnen maken, hoe ver het ook van ons af lijkt te staan. 
Als je nu ziet hoe ver we vooruit gegaan zijn met zang, dat alle nummers bijna meerstemmig zijn, en dat het ook echt goed klinkt, en met spel heeft ieder persoonlijk zich ook enorm ontwikkeld.  Ik ben mega super trots op ons, en hou heel veel van dit groepje. Ik huil nu al om het feit dat we weer afscheid moeten nemen van zoveel lieve en goede mensen...

Hoe dan ook, mis deze prachtvoorstelling niet, en boek nog snel kaartjes via: www.rijswijkseschouwburg.nl 

Heel veel liefs,

Eliza aka Barbara <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

laat een comment achter: