vrijdag 1 november 2013

Steiner rules de vs

Ik zie rond in de wereld
Waarin de zon haar licht zendt
Waarin de sterren fonkelen
Waarin de stenen rusten
De planten levend groeien,
De dieren voedend leven.
Ik schouw diep in de ziel
die binnen in mij leeft
De Godesgeest hij weeft,
in zon en zielen licht
In wereld ruimte buiten
In zielen diep te binnen
Tot u o Godesgeest
Wil ik mij vragend wenden
Dat in mijn kracht en zegen
Voor leren en voor arbeid
Tot wasdom mogen komen.

Deze spreuk zeggen wij op school elke dag in de ochtend voor we met de dag beginnen. Je moet nu niet denken dat ik op een een of andere weird enorm christelijke school zit hoor. Het is gewoon het begin van de dag, een spreuk waarin je eigenlijk de dag en jezelf begroet. Ja, ook weer zo'n antroposofisch ding...
Deze spreuk is ooit geschreven door meneer Rudolf Steiner. Hij kwam uit Duitsland en heeft in Stuttgart de eerste Vrije School opgericht. Later is in Nederland, in Den Haag ook een vrije school gestart. De eerste Nederlandse vrije school. Daar zit ik nu op. 
Zo weet je weer een beetje meer.
X Eliza 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

laat een comment achter: