zondag 26 januari 2014

Musical 3: Spel

Hi,

Vrijdag was het weer Rjt dag.
Zoals ik vorige week al vertelde, hebben we tot aan de audities, drie workshops. Vorige week was dat zang en vrijdag kregen we spel.

Bij de spel auditie gaat iedereen een van de vier opgegeven monologen presenteren, maar bij deze workshop hebben we niet echt specifiek iets gedaan met de monologen, maar meer over hoe je in het algemeen het best een korte tekst kan spelen.

De opdracht was als volgt:
Schrijf, non-stop, in vijf minuten een tekstje met als thema Aladdin. Daarna ga je in duo's aan de slag met je tekstje. De bedoeling was dat je de tekst van de ander ging spelen en dat de schrijver van die tekst je dan ging regisseren.

Toen we daar mee klaar waren mochten we het resultaat laten zien aan de groep.
wij hadden allebei een beschrijvende tekst geschreven die best moeilijk was om te spelen, maar met de tips van Rachel hebben we er toch wel iets leuks van kunnen maken.

Toen iedereen zijn stukje had laten zien, gingen we de alle kleine stukjes aan elkaar breien tot een groot toneelstuk. We hadden weinig tijd om het te oefenen, maar het resultaat was een kort en erg grappig toneelstuk wat nergens op sloeg.

Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten van deze les, zeker omdat we nog nooit les hebben gehad van Rachel. Ik had in deze workshop liever echt aan de monologen gewerkt, zodat je ook persoonlijkere tips zou kunnen krijgen, nu ben ik nog haast niks verder wat betreft mijn monoloog...
Ik vond het wel leuk, maar ik heb er niet zo veel aan gehad denk ik.

Ik twijfel heel erg over welke monoloog ik moet kiezen; Omdat ik ook al het lied van Jasmine zing, wil ik liever niet haar monoloog. Ik weet niet of ik de monoloog van de geest wel kan, Jafar's monoloog valt sowieso af. En dan rest nog de monoloog van de straatverkoper.... Maar daar heb ik wel veel rekwisieten voor nodig...

Ik nog een keer alle monologen een keer goed lezen, heel erg bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer ;)


Groetjes Eliza

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

laat een comment achter: